Xbox Series X: هر چیزی که درباره کنسول بازی نسل بعدی بدانیم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپدیت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 27 خرداد 1399
بازدید : 1062
نویسنده : نعـــــــــــــــیم ایــــــرانــــی
 
 
 

بیش از شش سال از آغاز به کار Xbox One گذشته است و مایکروسافت در این مدت پلتفرم قابل توجهی را تغییر داده است. با قطع Kinect ، طراحی مجدد کامل Xbox One S و پیشرفت های مهم Xbox One X ، Xbox One عملکرد کاملاً باورنکردنی داشته است.

نسخه های جدیدی از این قبیل فقط می توانند کنسول را بدست آورند ، و این باعث می شود که ما درباره آینده چه فکر کنیم. مایکروسافت در حال کار بر روی نسل بعدی کنسول ها است ، و جزئیات کاملی درباره این سیستم از جمله نام نهایی آن و نگاهی به طراحی شبیه رایانه شخصی آن منتشر شده است. در این راهنما ، ما می خواهیم به این سؤال پاسخ دهیم ، "Xbox Series X چیست؟"

در مصاحبه اخیر ، فیل اسپنسر ، رئیس ایکس باکس اظهار داشت که انتظار دارد این کنسول با قیمت PlayStation 5 سونی در قیمت و قدرت رقابت مطلوبی داشته باشد و برخی شایعات حتی قیمت Xbox Series X را با قیمت 499 دلار کاهش داده اند. (ما فکر می کنیم ممکن است نزدیک به 400 دلار باشد.) آیا به آن علامت می خورد؟ و چه موقع فرا می رسد؟ در اینجا همه چیز شما باید بدانید

سخت افزار: معماری شبیه کامپیوتر

مایکروسافت همچنان خط بین کنسول و بازی های رایانه ای را محو می کند ، و Xbox Series X مطمئناً آن را در طراحی بدنی خود منعکس می کند. این کنسول شبیه به برج کامپیوتر است و اگرچه می تواند مانند سیستم های فعلی در کنار آن قرار بگیرد ، اما به نظر می رسد جهت گیری استاندارد عمودی خواهد بود. این قابل ملاحظه ای بزرگتر از سیستم فعلی ایکس باکس One X و One S در ایکس باکس، هر چند رد پای خود را در یک مرکز سرگرمی نباید خیلی بیشتر است.

این سیستم از پردازنده های سفارشی استفاده می کند که از معماری Zen 2 و RDNA از طریق AMD استفاده می کند ، و قابلیت ردیابی اشعه ، خودکار کم Latency Mode و Dynamic Latency Input را دارد. این نیز خواهد آمد با GDDR6 RAM و SSD های NVMe برای بارگیری فوق العاده سریع، و در 60 فریم در ثانیه، و تا 120 فریم در ثانیه در بازی های خاصی قادر به 4K گیم پلی خواهد بود.

پشتیبانی از ردیابی اشعه از طریق ردیابی پرتوهای DirectX با شتاب سخت افزاری صورت می گیرد و یک سیستم سایه زنی با سرعت متغیر می تواند شخصیت ها یا محیط های فردی را به جای کل صفحه اولویت بندی کند و مالیات سخت افزاری را بدون آسیب رساندن به کیفیت نهایی تصویر کاهش می دهد.

در مورد بارگذاری ، این کنسول به خودی خود از 1 ترابایت فوق العاده سریع ذخیره سازی می کند ، اما می توانید آن فضای ذخیره سازی را گسترش دهید. در یک همکاری اختصاصی با Seagate ، مایکروسافت SSD های اختصاصی خارجی را که به پشت Xbox Series X می چرخند فروخته است.

مایکروسافت

با وجود توانایی بالقوه 8K ، رئیس Xbox Phil Spencer با این وجود گفته است که تمرکز بازی های Xbox Series X بازی و میزان فریم خواهد بود . این می تواند به معنای آن باشد که وضوح پایین تری می بینیم که در غیر این صورت بر توانایی یک بازی برای ضربه زدن به 60 فریم در ثانیه یا فراتر از آن تأثیر می گذارد. حداکثر 120 فریم در ثانیه را پشتیبانی می کند.

اگر اطلاعات ارائه شده توسط اندرو راینر از Game Informer درست باشد ، سیستم PS5 هنوز هم می تواند قدرتمندتر از Xbox Series X باشد. حداقل بر روی کاغذ ، حداقل Xbox Series X برتر است .

ابعاد 15.1 cm x 15.1 cm x 30.1 cm
وزن 9.8 پوند
رنگ سیاه
پردازنده 3.8 گیگاهرتز سفارشی ذن 2
GPU 12 TFLOPS ، 1.825 گیگاهرتز سفارشی RDNA 2
حافظه 16 گیگابایت GDDR6
پهنای باند حافظه 10 گیگابایت با 560 گیگابایت در ساعت ، 6 گیگابایت با 336 گیگابایت در ثانیه
ذخیره سازی 1 TB Custom NVME SSD با پشتیبانی از قابلیت ذخیره سازی قابل ارتقا
درایو نوری Blu-ray 4K UHD
وضوح حداکثر 4K
HDR آره
بنادر HDMI ، USB-A x3 ، ذخیره سازی ، اترنت ، برق
اشتراک آنلاین -
اتصال -
قیمت -
دسترسی تعطیلات 2020
بررسی روندهای دیجیتال به زودی

کارایی

این خیلی زود است که می توانید عملکرد یک کنسول آزاد نشده را که شش ماه دیگر بیرون نمی آید ، ارزیابی کنید ، درست است؟ نه خیلی سریع. شایعه ای که در حال حاضر دور می زند ، نشان می دهد که PS5 در حال ضرب و شتم دستگاه سری بعدی X است - حداقل مطابق با یکی از ارسال های خودی در گپ آنلاین ، تاپیک مربوط به عملکرد PS5 و Xbox Series X. به گزارش BGR ، یکی از کاربران نوشت PS5 بهتر است .

"در حال حاضر ، عملکرد بازی در PS5 بهتر است. من معتقدم که احتمالاً به این دلیل است که سخت افزار و نرم افزار توسعه PS5 در وضعیت پیشرفته تری قرار دارند. من به طور کامل انتظار دارم که سری زمانی که آنها کیت ها و نرم افزارهای بالغ تر را ارسال کردند ، این شکاف را ببندند. "

مایکروسافت در یک ویژگی غواصی عمیق گفت که Xbox Series X گیم پلی 4K را با حداکثر 120 فریم در ثانیه هدف قرار می دهد ، کامل با پیشرفتهایی مانند ردیابی پرتوهای.

Xbox Series X از چندین بازی در حال اجرا همزمان با یک ویژگی به نام Quick Resume پشتیبانی می کند. بازی های چندگانه تقریباً فوراً مکث و مجدداً راه اندازی می شوند که به بازیکنان چند وظیفه ای اجازه می دهد تا بین بازیها پرش کنند و بدون نیاز به راه اندازی مجدد آنها از صفحه نمایش.

کنترل کننده جدید

مایکروسافت

Xbox Series X به یک کنترلر جدید مجهز خواهد بود که ترفندهایی در مورد طراحی کنترلر Xbox One ارائه می دهد بدون اینکه به شدت تغییر کند. این دکمه به اشتراک گذاری ، شبیه به دکمه کنترل و سوئیچ PS4 دارد و دارای یک پد جهت جدید است که بر اساس طراحی جدیدترین کنترلر Xbox One Elite طراحی شده است . شکل آن نیز کمی تغییر کرده است ، اما باید فوراً قابل تشخیص برای پخش کننده های فعلی Xbox باشد.

کنترلر جدید Xbox Series X نیز از نظر رو به جلو سازگار خواهد بود ، به این معنی که در Xbox One و PC عملکرد خواهد داشت. این کنسول همچنین از لوازم جانبی موجود Xbox One پشتیبانی می کند ، بنابراین هر بازیکن کنترل کننده موجود بر روی سیستم جدید کار خواهد کرد.

پروژه xCloud

سرویس اشتراک PlayStation Now سونی به کاربران PS4 اجازه می دهد به جای خرید و بارگیری کامل آنها ، بازی را از ابر پخش کنند - و در ژاپن ، Nintendo Switch حتی برای Resident Evil 7 با این کار معاشقه کرده است .

هیچ خدماتی در Xbox One وجود ندارد ، حداقل در یک شرایط تجاری ، اما در هنگام ارائه E3 2018 مایکروسافت ، اسپنسر فاش کرد که تیم وی در حال حاضر در حال توسعه فناوری بازی های ابری است که به شما امکان می دهد عناوین با کیفیت کنسول را از چندین دستگاه بازی کنید.

بعداً این سرویس با نام Project xCloud شناخته شد و به شما امکان می دهد بازی های Xbox در انواع مختلف دستگاههای دارای قدرت پایین مانند تلفنهای همراه پخش شود. بازی ها همچنین از استفاده از کنترلرهای Xbox با بلوتوث پشتیبانی می کنند.

Project xCloud بر روی تیغه های ساخته شده از سخت افزار Xbox One S اجرا می شود ، که باید یک تجربه گیم پلی مشابه سیستم های محلی Xbox One را تضمین کند. به عنوان جایگزینی برای کنسول ها ایجاد نمی شود و با سیستم های Xbox سازگار خواهد بود. یک نکته قیمت هنوز مشخص نشده است ، اما ما تخمین می زنیم که برای حفظ اشتراک ، حدود 15 دلار در ماه هزینه خواهد داشت با Google قیمت گذاری مراکز در 10 $، و xCloud احتمال آمدن با اشتراک ایکس باکس لایو، $ 15 برای تلفن های موبایل مناسب.

ممکن است Project xCloud با همان اشتراک Xbox Game Pass باشد. حداقل می دانیم که هر عنوان بازی Pass در برخی از مواقع راهی پروژه xCloud خواهد شد. پروژه xCloud در حال حاضر در بتا بسته است. تنها راه امتحان کردن این سرویس ثبت نام است و امیدوارم که دوباره بشنوید.

Xbox Series X با این حال دیسک ها را رها نمی کند. مت بوتی مایکروسافت تأیید کرد که این سیستم در طی مصاحبه E3 2019 با Eurogamer ، دارای یک درایو نوری خواهد بود ، و تأکید کرد که این شرکت می داند بازیکنان از "ساخت مجموعه ای" از بازی های بدنی لذت می برند.

سازگاری به عقب

ایکس باکس وان چند سال پیش سازگاری عقب با بازی های Xbox 360 را معرفی کرد و در نهایت سازگاری عقب با بازی های اصلی Xbox نیز به آن افزود. این خط مشی در Xbox Series X ادامه خواهد یافت.

در طی E3 2019 ، مایکروسافت تأیید کرد که Xbox Series X با هر سه نسل قبلی بازی های Xbox سازگار خواهد بود ، البته لزوماً تمام بازی های منتشر شده برای آن سیستم نیست. همان تیمی که سازگاری عقب با ایکس باکس وان را به همراه داشته باشد ، این کار را برای Xbox Series X انجام خواهد داد ، و می توانید پیش بینی کنید که تمام بازی هایی که می توانستید از طریق سازگاری به عقب در Xbox One بازی کنید ، روی سری X نیز کار خواهند کرد.

ما هم اکنون می دانیم که Xbox Series X حداقل برای یک سال ، احتمالاً طولانی تر ، هیچ گونه انحصاری تولید نخواهد کرد. طبق مصاحبه ای که مطابق مصاحبه ای باکس وان استودیو ایکس باکس وان با MCV انجام شد ، تمام بازیهایی که روی سیستم اجرا می شوند نیز قابل پخش خواهند بود .

Xbox Series X همچنین از بازی های Xbox Game Pass شما پشتیبانی می کند که علاوه بر این برنامه با راه اندازی کنسول با بازی های جدید نیز ادامه خواهد یافت.

پشتیبانی VR

مایک نیکولز ، مدیر ارشد بازاریابی مایکروسافت برای Xbox ، شایعات پیرامون پشتیبانی واقعیت مجازی را با گفتن Gameindustry.biz خاموش کرد که "ما هیچ برنامه خاصی برای Xbox نداریم" برای VR یا حتی واقعیت مختلط.

عبارت "خاص برای ایکس باکس" می تواند مایکروسافت را از بین ببرد ، زیرا این شرکت می تواند فناوری ویندوز را به ارمغان آورد. با این حال ، این به نظر می رسد یک شوت طولانی است ، زیرا مایکروسافت نیز در آنجا تلاش کرده است.

خرید یک بازی ، دو نسخه دریافت کنید

Xbox Series X یک سرویس با نام " Smart Delivery " را ارائه می دهد که بسته به اینکه در Xbox Series X یا Xbox One در حال اجرا باشد ، نسخه متفاوت یک بازی را ارائه می دهد. خرید یک بازی Xbox - از جمله Halo Infinite - به بازیکنان امکان دسترسی به هر دو نسخه و بدون هزینه اضافی را می دهد و از تمام عناوین اختصاصی Xbox پشتیبانی می کند.

این فناوری در اختیار شرکتهای خارجی نیز خواهد بود و تاکنون سایبرپانک 2077 پشتیبانی را تأیید کرده است . کسانی که بازی را در Xbox One خریداری می کنند ، در صورت امکان ، یک نسخه رایگان Xbox Series X را دریافت می کنند.

راه اندازی بازی ها

تاکنون تنها یک بازی پرتاب برای Xbox Series X فاش شده است: Halo Infinite به همراه یک درگاه  Gears 5Halo Infinite در تعطیلات 2020 در کنار کنسول عرضه خواهد شد و برای Xbox One و PC نیز راه اندازی خواهد شد. این اولین بار است که یک بازی Halo با کنسول Xbox از زمان بازی اصلی در سال 2001 راه اندازی کرده است. سایر بازی ها تأیید نشده اند ، اما این عناوینی هستند که پیش بینی می کنیم با سیستم راه اندازی شوند.

حماسه Senua: Hellblade 2

اعلام شده در طی بازی Awards Awards 2019 اما به وضوح به عنوان یک بازی پرتاب شناخته نمی شود ، Senua's Saga: Hellblade 2 دنباله بازی اصلی Ninja Theory است و برای Xbox Series X منتشر خواهد شد. بار دیگر قهرمان ستاره Senua در دنیایی تاریک و نگران کننده است.

Forza Motorsport 8

به نظر می رسد سال 2019 اولین سالی است که از سال 2010 عنوان کامل جدیدی از Forza را ندیده ایم و تقریباً مطمئناً به گونه ای است که مایکروسافت می تواند Forza Motorsport 8 را با Xbox Series X راه اندازی کند .

حالت پوسیدگی 3

Undead Labs درست قبل از E3 2018 به بخشی از مایکروسافت تبدیل شد و State of Decay 2 یک بازی آخرالزمانی زامبی نابخشودنی جاه طلبانه بود. چه راهی بهتر برای نشان دادن اینکه چگونه این سریال با پشتوانه مایکروسافت بهبود یافته است تا اینکه دنباله ای برای بازی راه اندازی شود؟

داستان 4

Playground Games هم اکنون بخشی از مایکروسافت است و ما شایعاتی را شنیده ایم که در حال توسعه یک بازی جدید Fable-world جدید در استودیوی دوم خود است. این یک نمایش بدون نمایش در E3 2019 بود ، اما این خیلی خوب می تواند به این دلیل باشد که مایکروسافت دوست داشت این بازی در کنار فاش کامل Xbox Series X اعلام شود.

تاریخ انتشار

Xbox Series X در طول تعطیلات در سال 2020 راه اندازی می شود. هنوز قیمتی داده نشده است ، اما بر اساس ساختار قیمت گذاری کنسول های این نسل ، پیش بینی می کنیم قیمت آن حدود 400 دلار باشد.

سیستم دوم؟

به نظر می رسد که یک سیستم Xbox دوم می تواند در کارها باشد و شایعات قبلی را که درباره این موضوع شنیده ایم تأیید می کند. طبق گفته های Kotaku ، مایکروسافت در نظر دارد نسخه دوم این کنسول را با قدرت کمتری و بدون درایو دیسک راه اندازی کند. این کنسول قادر نخواهد بود به وضوح به وضوح 4K ضربه بزند ، اما برای کسانی که نیاز به نیروی خام مورد انتظار از نوع گران قیمت تر ندارند یا طراحی شده اند که قصد استفاده از Project xCloud را دارند ، طراحی شده است. ما شنیده ایم که سیستم دوم از یک پردازنده گرافیکی ضعیف تر - احتمالاً حدود 4 TFLOPS - برخوردار است ، اما این هنوز تأیید نشده است.

آن زمان بارگذاری

یكی از مهمترین ویژگی های Xbox Series X ، NVMe SSD سفارشی آن است كه نه تنها باعث می شود بازی ها سریعتر بارگیری شوند ، بلكه بهتر به نظر می رسند. با استفاده از معماری سفارشی ، توسعه دهندگان قادرند آسانتر بازی های بازی را از SSD پخش کنند ، به معنای کمتر pop-in و ایجاد فاصله بیشتر از جمله موارد دیگر. در ویدیوی بالا می توانید ببینید که چقدر  State of Decay 2  بار بیشتری دارد.

منبع : https://www.digitaltrends.com




:: موضوعات مرتبط: XBOX One , ,
:: برچسب‌ها: Xbox Series X: هر چیزی که درباره کنسول بازی نسل بعدی بدانیم ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط

???????????? مقدمتان محترم خیلی خوش آمدید
<-ForumPostTitle-> <-ForumPostUrl-> <-ForumPostCountAnswer-> <-ForumPostHit-> <-ForumPostLastAuthor->

RSS

Powered By
loxblog.Com